Przepisanie licznika prądu elektrycznego
Porady energetyczne

Dlaczego warto przepisać licznik prądu elektrycznego?

Każda osoba, która kupiła nieruchomość lub podpisała umową najmu musi przepisać licznik prądu elektrycznego. O ile w przypadku nabycia nieruchomości przepisane zawsze ma miejsce, to sytuacja wygląda nieco inaczej, gdy lokal jest wynajmowany. W związku z tym pojawia się pytanie, czy zawsze warto zadbać o przepisanie?

Przepisanie licznika prądu

Chociaż wiele osób, szczególnie tych które wynajmują nieruchomość, zaniedbuje kwestię przepisania licznika energii elektrycznej to wiąże się z tym spore ryzyko. Decydując się na jego przepisanie, najemca lokalu może rozliczać się na własny rachunek!

W praktyce oznacza to, że wszystkie należności za prąd elektryczny będą naliczone na imię i nazwisko wynajmującego. W przeciwnej sytuacji to właściciel nieruchomości będzie oficjalnie obciążony należnościami za energię.

O ile może się to początkowo wydawać nieistotne z punktu widzenia najemcy, to problem działa w dwie strony. Jeżeli właściciel nieruchomości posiada spore zaległości w opłatach za prąd, to może dojść do jego odłączenia!

Oznacza to, że rzeczywisty użytkownik nieruchomości w skrajnej sytuacji może być zmuszony do uregulowania długów właściciela lokalu, mieszkania tak, aby zapobiec odłączeniu prądu. Dodatkowo oprócz samego uregulowania długu najemca może być zmuszony do pokrycia kosztów windykacji czy też opłat za ponowne przyłączenie prądu.

Przepisanie licznika prądu elektrycznego

Tak więc obydwu stronom powinno zależeć na przepisaniu licznika. W ten sposób najemca uchroni się przed zadłużeniami właściciela, a właściciel nie będzie musiał się martwić niewypełnianiem zobowiązań przez najemcę.

Ile czasu trwa przepisanie licznika?

Osoba, która zdecydowała się na przepisanie licznika prądu elektrycznego (https://przejmijlicznik.innogy.pl/) powinna także dowiedzieć się, jaki jest szacunkowy czas realizacji takiej usługi. W praktyce zależy to od dostawcy prądu.

Nieliczni umożliwiają przepisanie licznika online, ale w przypadku większości z nich konieczne jest przesłanie fizycznego wniosku lub wstawienie się w Punkcie Obsługi Klienta. Od wizyty do przepisania najczęściej należy odczekać kilkanaście dni.